Kitap Yorumu: ŞEFTALİ KOKAN BİR YAZ(Jodi Lynn Anderson)


Tam bir baş belası olan Murphy
İçine kapanık, masum Birdie
ve sosyetik güzel Leeda...


Birbirlerinden her anlamda farklı olan Murphy, Birdie ve Leeda'nın hayatları hiç beklemedikleri bir şekilde bir yaz Darlington Şeftali Bahçesi'nde kesişir. İlk başlarda her ne kadar üçü de birbirinden uzak durmaya çalışıp birbirlerine karşı soğuk olsa da zamanla aralarında hiç kimsenin ya da hiçbir şeyin kolay kolay koparamayacağı bir bağ oluşur. Acaba bu bağ, bu üç genç kadının hayatındaki sorunları da çözmelerinde etkili olacak mı, dahası içlerindeki hissettikleri boşluğu doldurmaya bu bağın gücü yetecek midir? 

Bu yaz diğer yazlardan çok farklı olacak!

Şeftali Kokulu Bir Yaz, "arkadaşlar güzeldir" sözünün altının çizildiği, bütün farklara rağmen insanın birbirine tutunmasının değerini gösteren sıcacık ve samimi bir öykü.

   👆👆 (Tanıtım Bülteni)

Yorumum: Buram buram şeftali ve dostluk kokan bir kitap... Murpy'nin ahlaksız, komik ve enerjili tavırlarını, Birdie'nin masum, utangaç, sakar davranışlarını ve Leeda'nın samimiliğini, sıcaklığını çok seveceksiniz!! Okurken üç genç kızı şeftali kokusu eşliğinde hayalinizde canlandırabileceksiniz. Acısıyla, tatlısıyla dostluğun en gerçekçi yanlarını ele alabilen bu kitabı elinizden bırakmak istemeyeceğinizi, ah be Murphy !! dediğinizi şimdiden duyabiliyorum :) 
Ben kitabı okurken Darlington Şeftali Bahçesinde olmayı o kadar çok istedim ki bahçenin her bir karışını gözümde canlandırabildim.Çoğu zaman kendimi kahramanların yerine koyup acaba ben bu durumda ne yapardım dedim. Kısaca söylemek gerekirse bu kitap bana yazılan her şeyi iliklerime kadar hissettirdi.




Olaylar Murph, Leeda ve Birdie'nin ağzıyla anlatılıyor. Ve benim favori kahramanım Murphy oldu. Belalı, azıcık ahlaksız, hayatı dalgaya alan ve komik bir kişişliği var. Her nedense bunlar benim hoşuma gitti. Birdie ve Leeda'yı da sevimli buldum aslında. Birdie ikinci favori kahramanım oldu. Sanırım doğum günlerimizin aynı olması nedeniyle ona torpil geçiyiyorum :) 
Ve son olarak kitapta en çok sevdiğim şey, yazarın üç dostu da iyisiyle kötüsüyle eşit olarak ele alması oldu. Bu bana nedense bu kitaptaki en önemli şeylerden biriymiş gibi hissettirdi.
Bence mis gibi şeftali kokan bu kitabı kaçırmamalısınız. İkinci kitabı da sizleri bekliyor!!



Komik, özgün ve tam anlamıyla çok yaratıcı. Jodi Anderson'ın kalemi oldukça cezbedici. Şeftaliler kadar lezzetli ve tatlı bir hikâye.
-Booklist



Anderson'ın hikâyesi, ergenliğin son çığlıklarıyla beraber, o yaşlara özgü sıkıntıları ve beklentileri dile getiriyor.
-Publishers Weekly-

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Yorumu: ŞİZOFREN (Wulf DORN)

Kitap Yorumu: KÖTÜ KIZLAR ÖLMEZ (Katie ALENDER)