Kitap Yorumu: SENDEN ÖNCE BEN (JOJO MOYES)



Birbirilerine aşktan başka verecek hiçbir şeyleri yoktu...

Yaşamın ince detayları Lou'dan sorulur. Otobüs durağıyla ev arasında kaç adım var? Çalıştığı kafeye gelip gidenler nasıl bir hayat yaşıyor? Parlak yeşil elbisenin altına ne renk külotlu çorap giyilir? Onda bu soruların hepsinin cevabı var. Kolayca mutlu olabildiği küçücük dünyasında bilmediği tek şey hayatın çok daha karmaşık soru ve cevaplarla dolu olduğu...

Geçirdiği motosiklet kazasıyla hayatı altüst olan Will uzun süredir karmaşık sorularla meşgul. Bu hayatta diğer insanları mutlu eden küçük şeyler ona biraz olsun keyif vermiyor. Çevresindeki tüm renkler birden griye dönmüş ve böyle bir umutsuzluk içindeyken yapabileceği tek şeyin hayatını sonlandırmak olduğunu düşünüyor.

Peki, asık suratlı, aksi ve geçimsiz Will, Lou'nun rengârenk yaşamıyla karşılaşırsa neler olur? 

Mucizelere inanmıyorsanız durup bir kez daha düşünün...


(Tanıtım Bülteninden)


Yorumum: Arkadaşlar bugün 17 Haziran'da filmi vizyona girecek olan "Senden Önce Ben" kitabından bahsetmek istiyorum. Kitabın yorumunu videolu bir şekilde de yaptım umarım beğenirsiniz. Yorumlarınızı bırakırsanız gerçekten çok sevinirim.




Öncelikle kitaptaki başrol kahramanlarımızdan ve nasıl karşılaştıklarından bahsedeceğim. Başrol kahramanlarımız: Will Traynor ve Louisa Clark. Lou, hayata her zaman enerji dolu bakan, sevimli, tuhaf ve sempatik davranışları olan bir kızdı. Will ise, geçirdiği motorsiklet kazasından önce sosyal ve her türlü spor dallarıyla ilgilenen bir adamdı. Fakat kazadan sonra her şey tersine döndü ve hayatı alt üst oldu. Will felç geçirdiği için her şeyle alakasını kesti. Ve hatta kazadan sonra 2 kez intahara kalkıştığı için ailesi ona bir bakıcı bulmaya karar verdiler. O zamanlar ekonomik kriz olduğu için ve Lou'nun ailesinin durumu kötü olduğu için iş arıyordu ve önüne engelli bir adama bakıcılık ve arkadaşlık etmek gibi bir fırsat çıkınca denemeye karar verdi. Ve bu engelli adam Will Traynordu. Yani anlayacağınız Will ile Lou'nun yolları bu şekilde karşılaşmış oldu. Onu tanımadan önce yeni bir güne başlamak bile istemeyen Will'in hayatı Lou'nun enerjisi ile değişmeye başladı. Ve bizlerde "Senden Önce Ben" kitabında Lou ile Will'in imkansız gibi görünen aşkını okuyoruz...


Arkadaşlar kitabın içeriğinden bu kadar bahsedebileceğim çünkü daha fazlası spoilere girebilir. Fakat biraz da kitabın çevirisinden ve bu kitabın benim için neden özel olduğundan söz edeceğim. Kitabın çevirisinde hiç hata göremedim zaten Pegasustan da bu beklenir :D Bu kitabı gerçekten çok seviyorum ve en az 5 kere daha okuyabilirim sanırım. Çünkü ben bu kitapta aşkın somutlaşmış halini okuduğumu düşünyorum. Yani kitap bence sıradan aşk hikayeleri gibi değildi. Çünkü klasik aşk hikayelerinde iyi kız ve kötü çocuk oluyor. Fakat bu kitaptaysa engelli bir adam ve başta amacı yalnızca para kazanmak olan bir kadın vardı. Demek istediğim şey Senden Önce Ben'in farklı bir kitap olduğu. Ve ben kesinlikle okumanızı tavsıye ediyorum. Bence filmi çıkmadan okuyun derim!!!!







Yorumlar

  1. merakla okuduğum canım, filminin vizyona gireceğinden haberim yoktu =) eline sağlık =) sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Yorumu: ŞİZOFREN (Wulf DORN)

Kitap Yorumu: ŞEFTALİ KOKAN BİR YAZ(Jodi Lynn Anderson)

Kitap Yorumu: ŞEFTALİ KOKAN SIRLAR(Jodi Lynn ANDERSON)