NEDİR ŞU MUTLULUK?

 Neden nefes almak zor geliyor herkes bu kadar derinden yaşıyorken hayatı? Şehrin, ülkenin bir ucunda feryat figan varken, içimizde fırtınalar koparken bir başkası nasıl gülebiliyor? Çok kızıyorum bazen. Ben mutsuzken nasıl mutlu olurlar diyorum. Nasıl zevk alıyorlar hayattan diyorum. Halbuki sorun benim anlamlandıramadığım bir şeymiş.

"Mutlulukla" başımız belada. Nasıl sevilir bilmiyoruz. Güzel bakmayı bilmiyoruz. Umut yok, nefes almak acı verici. Çünkü daha önce görmedik asıl mutsuzluğu. Şükretmedik aldığımız her nefes için. Dünümüz ve bugünümüz birbirinin aynısı çünkü korkuyoruz alıştıklarımızı kaybetmekten. Dışarıda alışkanlıklarımızın dışında bir Dünya var. Hiç sevmedik onu, uzak durduk hep. Ama şimdi adım atma zamanı. Bugün kendimiz için farklı bir şey yapalım, dünden çok farklı olsun. Mutsuzluk kelimesine uzak, sevgiye çok yakın bir şey olsun...

Mutluluk, bazen hapisane parmaklıklarından ufacık bir ay ışığı hayal etmektir. Bazense bir kağıt parçasına belki hiç sahip olamayacağımız sıcak bir yuva çizmektir. Mutluluk, her şey olabilir. Biz yeter ki umudumuzu kaybetmeyelim. Çünkü her ne olursa olsun, hayat yaşamaya değer.

Ne yazık ki çoğu insan daha önce mutlu olduğunu ancak mutsuzluğa düştüğü zaman anlıyor.

-Bertrand Russell

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Yorumu: ŞİZOFREN (Wulf DORN)

Kitap Yorumu: ŞEFTALİ KOKAN BİR YAZ(Jodi Lynn Anderson)

Kitap Yorumu: KÖTÜ KIZLAR ÖLMEZ (Katie ALENDER)