Beslenme Ve Diyetetik Bölümü Okumak


 Merhaba sevgili okuyucular, bu yazımda sizlere, şu an ikinci sınıfını okumakta olduğum "Beslenme ve Diyetetik" bölümünden bahsetmek istiyorum. Eminim, üniversite sınavına hazırlanan ve bu bölümü tercih etmeyi düşünen veya şu an üniversite okuyup bu bölüme geçiş yapmak isteyen birçok öğrenci vardır. Bu nedenle, Beslenme ve Diyetetik bölümünün olumlu ve olumsuz yanlarını sizinle paylaşmak isterim.

 İlk olarak bilmeniz gereken şey; derslerin biyoloji ve kimya ağırlıklı olduğudur. Ben tercih yaparken,  bölümün matematik ile ilgili pek fazla ilgisi olmamasına çok sevinmiştim (bazı kolay hesaplamalar hariç). Örneğin, ilk sene derslerimiz içerisinde; 

İlk Dönem

  • Anatomi
  • Fizyoloji
  • Beslenme İlkeleri
  • Genel Kimya
  • Tıbbi Biyoloji ve Genetik
İkinci Dönem
  • Mikrobiyoloji
  • Organik Kimya
  • Beslenme İlkeleri " gibi ana dersler vardı.



 Ben her zaman biyoloji ve kimya seven bir öğrenciydim. Bu nedenle, ilk sene benim için çok eğlenceli geçti diyebilirim. Zorlandığım kısımlar tabii ki oldu fakat asıl önemli olan bunların temelime yarar sağlayarak geleceğe katkısı olduğunu bilmemdi. Şu ana kadar anladığım ve öğrendiğim kadarıyla şunu söyleyebilirim: Beslenme ve Diyetetik okumak, gelen danışana kafana göre diyet listesi yazabilmek, şunu yemeyi kes, bunu bol yemeye başla gibi basit işler yapmayı öğrenmek değil. En başından en ince ayrıntısına kadar öğrenmek, işin kimyasını, biyolojisini bilmek. Kişiye özel sağlıklı yaşam tavsiyesi, listesi verebilmek. En önemlisi de etrafındaki " Ekmeği kestim, zayıflarım değil mi? Diyetisyenlik okumuyor musun? zayıflatıver beni işte. Ne kadar boş bir meslek, e bu bölümü herkes okur". Gibi cümlelere gülüp geçebilmek, cevapları zamanla öğrendikçe, içinde oluşan haz hissiyle yoluna daha hırslı devam edebilmek bence. 
 Peki, diyet listesi yazmayı ne zaman öğreniyoruz? Bildiğim kadarıyla her okulda farklı fakat genel olarak ikinci sene öğreniliyor. Bahçeşehir Üniversitesinde -okuduğum üniversite- ikinci seneye başladığınızda öğrenmeye başlıyorsunuz. Farklı hastalıklara özel beslenme listesi yazmayı öğreniyorsunuz ve belki henüz adını bile yeni öğrendiğiniz bir çok hastalık ile ilgili değerli bilgiler öğreniyorsunuz.

Beslenme ve Diyetetik Bölümü Hakkında Merak Edilenler

Gelelim asıl merak edilen noktalara: Bölüm zor mu? Dersleri geçmek için çok uğraş veriyor muyuz? 
Her bölümde olduğu gibi, beslenme ve diyetetik bölümünde de sınavlara çalışmadan derslerden geçmeyi beklemek mantıklı değil bence. Fakat çok çalışmalı, gece gündüz derse odaklanmalı, sosyal hayattan mahrum kalınmalı gibi bir şey de-bölüm birincisi olmayı planlamıyorsanız- söylenemez. Son olarak, bölümü tercih etmeyi düşünen arkadaşlarıma, eğer besinlere, kimyaya, biyolojiye ilginiz varsa gönül rahatlığıyla seçebileceğinizi, eğlenerek öğreneceğinizi-özellikle mutfak derslerinizde- hobilerinize, sosyal hayatınıza da bolca zaman ayırabileceğinizi söylemek istiyorum. 

Bölüm ile ilgili merak ettiklerinizi, aklınızdaki farklı soruları sormak için sizleri yorumlar kısmına davet ediyorum. Kendinize iyi bakın. :)

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Yorumu: ŞİZOFREN (Wulf DORN)

Kitap Yorumu: ŞEFTALİ KOKAN BİR YAZ(Jodi Lynn Anderson)

Kitap Yorumu: KÖTÜ KIZLAR ÖLMEZ (Katie ALENDER)